Gns. de la Salle s/n - Monistrol de Montserrat

938 350 181

Lectoescriptura a Infantil

Lectoescriptura a Infantil

El procés lectoescriptor va molt lligat amb el ritme maduratiu de cada infant i és per això que cal acompanyar aquest procés a cada pas.

A infantil treballem fent protagonistes als nostres alumnes de cada aprenentatge viscut. Seguim el mètode de descoberta de les grafies, del propi nom, dels nostres companys i companyes, de les vocals,passant per la part més conscient de fonètica i el pas a una nova tipologia d’escriptura.

A I3 s’endinsen al món de les lletres partint del seu propi nom i descobrint quines lletres el formen, de la mateixa manera també coneixen els noms del seus companys, companyes i d’aquesta manera van adquirint consciència de gran part de les lletres de l’abecedari i també de les vocals. Un cop adquirit aquest coneixement i amb un gran treball previ abans de començar a agafar el llapis, comencen a practicar el traç fent un treball important amb grafismes bàsics.

A I4 segueixen descobrint lletres, practicant el seu traç i entra en joc la descoberta de la part més fonètica on coneixen el so de cada lletra i iniciant-nos en la part síl.labica de les paraules. Els racons de consciència fonològica els ajuden a endinsar-se en aquest procés d’una manera lúdica i atractiva.

A i5 reforcen tot el treballat en els cursos anteriors i s’inicien en el procés de la lectura juntament amb el canvi de tipologia de pal a impremta, en el que sabem que és un procés llarg ja que són unes habilitats que queden definides cap als 7/8 anys. Segueixen aprofundint amb els racons de consciència, de traç i grafisme.

Tots aquests objectius esmentats són orientatius i es respecta el moment maduratiu pel qual passa cada alumne.

No en oblidem que és essencial un treball previ i complementari a aquests processos tot practicant una motricitat fina que reforci la pinça per tal d’adquirir força per fer un bon traç, un treball de consciència del traç amb diferents materials, racons on es treballi la descomposició de paraules, racons de consciència del so de les vocals i un munt de propostes més que són imprescindibles per tal de que el procés lectoescriptor obtingui bons resultats.

Som conscients també de la necessitat de fomentar el llenguatge oral per tal d’adquirir seguretat i la importància d’escoltar contes per tal d’adquirir vocabulari.

El procés lectoescriptor és molt ampli i apassionant.

Hi esteu d’acord?

CreaEscola Quality Certificate for Education Website